Influencerii din social media au devenit o forță dominantă în industria divertismentului și a publicității. Indiferent de titulatura lor – creatori de conținut, influenceri, streameri sau vloggeri, unii dintre ei au strâns un număr masiv de urmăritori pe platforme precum Instagram, YouTube sau TikTok, capacitatea lor de a interacționa cu publicul sau abilitățile de a ajunge la cât mai mulți oameni făcându-i foarte căutați de brandurile care doresc să le valorifice influența în scopuri de marketing.
Despre influenceri, puterea lor în media și averile pe care le-au făcut în online a scris inclusiv Forbes care a publicat în 2023 cea de-a doua listă anuală Top Creator a 50 de personalități influente din social media. Toți acești 50 de guru ai internetului însumau atunci împreună un număr impresionant de 2,6 miliarde de urmăritori și au generat venituri estimate la peste 700 de milioane de dolari, o creștere semnificativă față de câștigurile de 570 de milioane de dolari din anul precedent, ceea ce arată puterea și profitabilitatea tot mai mare a marketingului din acest sector.
În topul listei celor mai mari influenceri se află un tânăr născut în 1998, în Greenville, Carolina de Nord. James Stephen Donaldson, cunoscut sub numele de MrBeast și-a început aventura de influencer pe canalul YouTube, în februarie 2012, când avea doar 13 ani. Inițial, conținutul său era format din videoclipuri Let’s Play și comentarii despre jocuri, însă cu timpul a trecut la crearea de videoclipuri cu provocări care atrag atenția și inițiative filantropice care l-au diferențiat de alți creatori de pe platformă.
MrBeast a câștigat o popularitate semnificativă pentru abordarea unică în ceea ce privește crearea de conținut. Videoclipurile lui implică adesea provocări extreme, cum ar fi numărarea până la un număr ridicol de mare sau rămânerea într-o locație solitară pentru o perioadă îndelungată, toate acestea combinate cu ofertele lui generoase și actele caritabile, propulsându-l rapid la faimă în cadrul comunității YouTube.
Mai târziu, MrBeast s-a implicat și în diverse întreprinderi de afaceri. A lansat agenția de creație „Night Media” pentru a ajuta alți creatori să își crească prezența online și a cofondat inițiativa Team Trees împreună cu colegul YouTuber Mark Rober, cu scopul de a planta 20 de milioane de copaci prin valorificarea puterii social media și a sprijinului comunității.
„Cu peste 300 de milioane de urmăritori”, scrie Forbes, „baza de fani a lui MrBeast este aproape la fel de mare ca populația SUA. Puterea și popularitatea lui MrBeast provin din videoclipurile lui profesionist făcute și din cascadorii care includ supraviețuirea în Antarctica timp de 50 de ore și construirea unei fabrici de ciocolată Wonka. Titanul YouTube, al cărui nume real este Jimmy Donaldson, și-a folosit influența masivă pentru a câștiga o avere în dolari din reclame digitale și pentru a construi un imperiu în lumea reală. Printre mărcile bazate pe bestii se numără barurile de gustări Feastables și lanțul de restaurante MrBeast Burgers, la care se adaugă și vasta linie de produse comerciale a lui Donaldson”.
MrBeast a devenit viral în 2017, după ce videoclipul său „Counting to 100.000” a obținut zeci de mii de vizualizări în doar câteva zile, din acel moment popularitatea lui fiind într-o continuă creștere, iar videoclipurile sale obținând zeci de milioane de vizualizări.
Cu timpul, videoclipurile lui MrBeast au evoluat nu doar din punct de vedere al conținutului, dar și al producției și, odată ce canalul său a luat avânt, Donaldson i-a angajat pe unii dintre prietenii lui din copilărie pentru a co-gestiona brandul. Începând cu 2023, echipa MrBeast este formată din peste 250 de persoane. În afară de MrBeast, Donaldson mai conduce canalele YouTube Beast Reacts, MrBeast Gaming, MrBeast 2 (fost MrBeast Shorts) și canalul filantropic Beast Philanthropy.
De asemenea, Donaldson este fondatorul MrBeast Burger și Feastables și co-creatorul Team Trees, o campanie de strângere de fonduri pentru Arbor Day Foundation care a reușit să adune peste 23 de milioane de dolari pentru campaniile sale; și Team Seas, o campanie de strângere de fonduri pentru Ocean Conservancy și The Ocean Cleanup, de asemenea campioană în ceea ce privește numărul de bani strânși – peste30 de milioane de dolari.
Pentru realizările sale, Donaldson a câștigat premiul „Creatorul anului” patru ani la rând la Streamy Awards, în 2020, 2021, 2022 și 2023 și, de asemenea, a câștigat de două ori premiul „Favorite Male Creator” la Nickelodeon Kids’ Choice Awards în 2022 și 2023. În 2023, Time l-a desemnat ca fiind unul dintre cei mai influenți 100 de oameni din lume, iar Forbes l-a inclus în topul listei celor mai bine plătiți creatori YouTube în 2022. James Stephen Donaldson are o avere netă estimată la 500 de milioane de dolari.
Cu peste 262 de milioane de abonați, MrBeast a devenit atât un simbol al culturii pop, cât și un miliardar al zilelor noastre, îndeplinindu-și visele, provocare după provocare. MrBeast este primul Youtuber care a ajuns la statutul de milionar.
Printre realizările lui se numără performanța de a fi strâns 20.000.000 de dolari pentru a planta 20.000.000 de copaci și de a fi îndepărtat 30.000.000 de kilograme de gunoi din ocean. În plus, a construit puțuri în Africa, a ajutat 1.000 de orbi să vadă, a ajutat 1.000 de persoane surde să-și recapete auzul, a donat milioane de euro în scopuri caritabile, a donat peste 100 de mașini, a donat două insule private, a donat 1 milion de dolari într-un singur videoclip, a numărat până la 100k, a citit dicționarul, a alergat în cadrul unui maraton în cei mai mari pantofi din lume, a adoptat fiecare câine dintr-un adăpost, a cumpărat bilete de loterie în valoare de 1.000.000 de dolari, a vândut case pentru 1 dolar, a donat o fabrică de ciocolată, a dat un avion privat, a supraviețuit 50 de ore în Antarctica și lista mai poate continua.
Pe canalul său de YouTube a lăsat scris mesajul „nu-mi trimiteți e-mailuri în care să îmi cereți bani. Dau bani pentru asta că mă face fericit”.
Surse:
https://www.forbes.com/sites/stevenbertoni/2023/09/26/top-creators-2023/
Costumul care reciclează transpirația, inspirat din Dune, a fost construit de un YouTuber
Un YouTuber și-a tunat Tesla Model S cu 3 motoare cu reacție
Cercetătorii studiază cum reacționează elefanții la moarte folosind videoclipuri de pe YouTube